Η δική μας μάχη για ελευθερία;

1 Συνεπώς, δεν υπάρχει τώρα πια θέμα καταδίκης γι’ αυτούς που ανήκουν στον Ιησού Χριστό και δεν ζουν σύμφωνα με τις ανθρώπινες αδυναμίες αλλ’ όπως υπαγορεύει το Πνεύμα του Θεού. 2 Ο Ιησούς Χριστός μάς οδήγησε στο χώρο όπου κυριαρχεί το ζωοποιό Πνεύμα και μας απελευθέρωσε από την κυριαρχία της αμαρτίας και του θανάτου. 3 Ο νόμος, όπως ξέρουμε, ήταν αδύνατο να εφαρμοστεί εξαιτίας της ανθρώπινης αδυναμίας. Γι’ αυτό ο Θεός έστειλε στον κόσμο τον Υιό του, που για να νικήσει την αμαρτία πήρε σάρκα όμοια με τη δική μας την αμαρτωλή, χωρίς να είναι αμαρτωλή. Μ’ αυτόν τον τρόπο καταδίκασε την αμαρτία εκεί ακριβώς που αυτή εκδηλώνεται. 4 Έτσι, η απαίτηση του νόμου εκπληρώνεται πια στη ζωή μας, αφού εμείς δεν ακολουθούμε την πορεία του αμαρτωλού ανθρώπου, αλλά την πορεία του Πνεύματος. (Προς Ρωμαίους 8:1-4)

22 Αλλά τώρα ο Χριστός, πεθαίνοντας ως άνθρωπος, σας συμφιλίωσε με το Θεό, για να σας παρουσιάσει μπροστά του αγίους, αψεγάδιαστους και χωρίς καμιά κατηγορία εναντίον σας. (Προς Κολοσσαείς 1:22)

Το σύνθημα αυτές τις ημέρες: ελευθερία, έξοδος από τον εγκλωβισμό, επανεκκίνηση. Πώς ορίζονται, όμως, αυτά που φωνάζουμε;
Δείτε πώς εξηγεί ο Απόστολος Παύλος την κατάσταση των χριστιανών σε σχέση με την απελευθέρωσή τους στο εδάφιο 2: «ο Ιησούς Χριστός μάς οδήγησε στο χώρο όπου κυριαρχεί το ζωοποιό Πνεύμα και μας απελευθέρωσε από την κυριαρχία της αμαρτίας και του θανάτου.»
Η απελευθέρωση που αναφέρεται εδώ είναι πιο διαπεραστική από τις καθημερινές ελευθερίες για τις οποίες παλεύουμε. Ο Απόστολος Παύλος μιλάει για μία ελευθερία εν Χριστώ, που μας παρουσιάζει αγίους, αψεγάδιαστους και χωρίς καμιά κατηγορία (Κολ. 1:22). Αυτή η ελευθερία μάς φέρνει συμφιλίωση με το Θεό, ακυρώνοντας τον θάνατο (τον αιώνιο διαχωρισμό με Αυτόν), δίνοντάς μας μία καινούργια ζωή με Αυτόν.
Στα Εξάρχεια, ακούγεται ότι η ελευθερία κατακτιέται, δεν χαρίζεται. Κατά βάθος, πιστεύουμε ότι η ελευθερία αξίζει τη μάχη. Αγωνιζόμαστε να ακουστεί η φωνή μας και αγωνιζόμαστε κατά της αδικίας. Όπως προχθές που διάφορες πόλεις της Ελλάδας πήραν μέρος στην πανευρωπαϊκή εκδήλωση διαμαρτυρίας «άδειες καρέκλες» για την επιβίωση των επαγγελματιών του Κλάδου της Εστίασης και Διασκέδασης.
Αξίζει να υπογραμμιστεί πως η απελευθέρωση που ο Απόστολος Παύλος αναφέρθηκε στην Ρωμαίους 8:2 έχει μία διάσταση στην οποία η κοινωνία μας δεν δίνει πολύ αξία. Ο Απόστολος Παύλος μας λέει ότι η απελευθέρωση εν Χριστώ δεν είναι η δική μας μάχη. Στην πραγματικότητα, διαβάζουμε στο εδάφιο 3 ότι το να παλεύουμε ώστε να απελευθερωθούμε από την κυριαρχία της αμαρτίας και του θανάτου είναι αδύνατο εξαιτίας της αδυναμίας της ανθρώπινης φύσης μας. Δηλαδή, ως πεσμένοι άνθρωποι, αμαρτάνουμε, και δεν μπορούμε να τηρούμε το νόμο του Θεού άψογα.
Η παραπάνω διευκρίνηση μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η απελευθέρωση εν Χριστώ, που προσφέρεται σε εμάς, έχει ήδη κερδηθεί. Ο Χριστός, ο οποίος ήταν ο μόνος άνθρωπος που μπορούσε να εκπληρώσει την απαίτηση νου νόμου (την οποία δεν μπορούσαμε εμείς), αγωνίστηκε για την δικαίωσή μας, μέσω του να αναλάβει τις αμαρτίες μας επάνω Του, στο σταυρό. Ως νικητής στο θάνατο και την ανάστασή Του, τώρα πια ο Χριστός μας προσφέρει αυτήν την απελευθέρωση, συμφιλιώνοντάς μας με τον Θεό.
Μία από τις ομορφότερες διαστάσεις αυτής της απελευθέρωσης βρίσκεται στην Ρωμαίους 8:1: «Συνεπώς, δεν υπάρχει τώρα πια θέμα καταδίκης γι’ αυτούς που ανήκουν στον Ιησού Χριστό». Ο Θεός δεν μας καταδικάζει, η εξουσία της αμαρτίας και του θανάτου πλέον δεν μας βασανίζει. Βέβαια, σε αυτόν τον κόσμο, θα συνεχίζουμε να βιώνουμε τις συνέπειες της αμαρτίας, οι οποίες πληγώνουν τη σχέση μας με το Θεό και άλλους. Ταυτόχρονα, η δικαίωση εν Χριστώ εξαλείφει τις ενοχές και την καταδίκη. Η ψεύτικη ενοχή μας εμποδίζει να πιστεύουμε πώς πραγματικά έχουμε ελεύθερη πρόσβαση στο Θεό. Ας θυμηθούμε ότι η αγώνας τελείωσε, η πάλη νικήθηκε. Ας ζήσουμε με αυτοπεποίθηση και χαρά με βάση την συμφιλίωση και την ειρήνη που μας φέρνει ο Θεός μέσω του Γιου Του.